Inventarisatie onderhoud wegen en verlichting
In januari hebben we in Puik en het Ruivers Blaedje aan de inwoners van Reuver gevraagd of er in bepaalde wijken of straten wensen of knelpunten zijn inzake het onderhoud van de wegen en openbare verlichting.
De gemeente was namelijk bezig met het opstellen van het onderhoudsprogramma voor 2025 en had het Kernoverleg gevraagd of wij bepaalde wensen hadden. Aangezien wij zelf onvoldoende op de hoogte zijn van de onderhoudssituatie in de gehele kern Reuver, hadden we de vraag dan ook aan onze inwoners voorgelegd.
Reacties
Onze oproep leverde zo’n 18 reacties op.
Als Kernoverleg houden we ons bezig met de leefbaarheid in Reuver en horen we graag van de inwoners welke knelpunten er worden ervaren en welke wensen er leven.
De reacties die we hebben ontvangen waren zeer divers.
Enkele hadden betrekking op de kloostertuin. Aangezien het hier geen openbare wegen betreft doch het terrein van Nester, hebben we die reacties doorgestuurd naar deze woningcorporatie.
Verder kwamen er ook zaken naar voren die niet over de onderhoudstoestand van wegen en verlichting gingen, maar die mensen wel als knelpunten ervaren (bijvoorbeeld verkeersonveilige situaties, hondenpoep, etc.).
We hebben al deze reacties doorgestuurd naar de gemeente.
Naar aanleiding hiervan deelde de gemeente ons vervolgens mede dat de ingebrachte zaken door de verschillende vakdisciplines nader zullen worden bekeken.
Klachtenlijn
Verder werd er door de gemeente ook op gewezen dat, indien er opmerkingen zijn over het onderhoud aan wegen, groenvoorzieningen, losliggende stoeptegels, zwerfvuil, hondenpoep, enz., dit via de normale route aan de onderhoudsdienst gemeld kan worden.
Deze zaken kun je doorgeven aan de klantenbalie van de gemeente of mailen naar
Ook storingen aan de openbare verlichting kun je op die manier doorgeven.
Geef duidelijk aan wat voor een storing het is. Om de storing meteen in het systeem te kunnen zetten is het belangrijk dat je dan het nummer van de betreffende lichtmast weet.